Klaar voor kerst 2024?
14 /12 Grenswerk, Venlo
15 /12 LantarenVenster, Rotterdam
18 /12 Oosterpoort, Groningen
20 /12 Muziekgebouw, Eindhoven
21 /12 Doornroosje, Nijmegen
22 /12 Paradiso Amsterdam
23/12 Ronda TivoliVredenburg Utrecht
"Gloria" recensies:
VOLKSKRANT : “Gloria is de kerstplaat van het jaar. (...) De toonzetting met steeds die prachtige cello van Renée als begeleiding bij de fluweelzachte samenzang met haar zus Loes is fraai. De teksten zijn zonder uitzondering sterk." ★★★★★
ROLLING STONE: " I like the vibe of this immediately: "O holy night" is "Donkere nacht". (...) Let me put is this way: without hesitation, it makes it into my top ten versions of "Oh holy night" on this list, and possibly even top five."
"Afblijven" recensies:
VOLKSKRANT : “Clean Pete heeft een beat. (...) Afblijven biedt sixties-garagebeat , afgewisseld met wonderschoon, melancholiek repertoire. (...) heerlijk opgewekte popsongs, die probleemloos passen tussen de wat meer ingehouden liedjes van weleer.” ★★★★
NIEUWE REVU : “Loes en Renee Wijnhoven hebben Clean Pete omgebouwd tot volle band. En ja hoor, ze klinken nu nog beter. Pareltje” ★★★★
MUSICMAKER : “Het geheel klinkt fris, energiek en niet zelden een beetje gek, maar dan op een prettige manier (...) IJzersterke songs met fraaie teksten” ★★★★
TROUW : “Die nieuwe Justin Timberlake? Die valt dus tegen, dat verklappen we alvast. Maar gelukkig was daar de nieuwe Clean Pete (...) lekker rammelende garagebeat-liedjes op, met vaart, vol pit”
NOORD-HOLLANDS DAGBLAD, HAARLEMS DAGBLAD, ETC : “Clean Pete heeft ballen gekregen. Meer indie-rock en veel meer venijn. Het contrast tussen Renées cello en Loes’ elektrische gitaar zorgt voor een verfrissend nieuw geluid.” ★★★★
KRENTEN UIT DE POP : “Loes en Renée Wijnhoven zingen op Afblijven werkelijk prachtig, de instrumentatie klinkt vrijwel de hele plaat onweerstaanbaar lekker en de popliedjes van de zussen hebben vrijwel alles dat goede popliedjes moeten hebben en zijn bovendien in tekstueel opzicht interessant.”
OOR : “Clean Pete de horizon flink verbreed. De titeltrack, om te beginnen (ze beginnen er zelf ook mee), is een sixtiesgaragebeatliedje dat je eerder van labelgenoten The Kik verwacht en dat uit zou moeten groeien tot het anthem van het #metoo-tijdperk.”